fredag 7. august 2009

Back to business

Nå har jeg vært tilbake i San Francisco en uke og det er på tide med litt oppdateringer på denne flotte bloggen..

Jeg kom tilbake natt til mandag og fikk en tung dag på jobb mandagen, jetlag you suck! Uansett mengder med starbucks, traktekaffe og pulverkaffe ville øynene og hjernen ikke samarbeide. Selv om jeg våknet klokken syv og tenkte at dette ikke var så ille, hadde jeg store problemer med å våkne når jeg skulle gå av toget i Mountain View etter jobb. John blund kom og hentet meg klokken ti den kvelden.

Vi (gruppen min på Berkeley) har gått inn i siste del av oppgaveskrivingen. Businessplanen om en "social website for travelers" går bra og vi håper å være ferdig i løpet av helgen. Da blir det full fokus på presentasjonen av planen som er på onsdag. Planen og presentasjonen utgjør sikkert 90-95 % av karakteren vi får fra Berkeley. Resten kommer fra en individuell oppgave på fem sider som vi må levere inn. Fem sider er jo ikke så mye, og med dobbel linjeavstand er jo det på lengden av hva som kan forventes av Ari Behns noveller. Vi skal velge et tema vi har gjennomgått i løpet av forelesningene på Berkeley, for så å anvende dette til å gjelde for den bedriften vi har jobbet for i sommer. Jeg har enda ikke bestemt meg for tema.

Selv om det er mer skole å gjør enn før har vi ikke gått helt inn i nerde-modus enda. Tennis og grilling og felles middager står fremdeles høyt i kurs. Tennis er forresten veldig vanskelig når man spiller mot en motstander og jetlagen samtidig. På onsdag hadde vi en heller utsøkt middag med grillet kylling bryst, ferske tagliateller fra Whole foods blandet i en rømme-pesto blanding. det hele ble toppet av med en god flaske rødvin fra Napa Valley, altså det lokale toscana området. Gutta har greie på mat. Til dessert hadde vi en annanas blandet med litt kokkosnøtt kjøtt.. Jeg måtte nemlig demonstrere til gutta at jeg kunne åpne en kokkosnøtt bare ved å bruke en vanlig kjøkkenkniv, Andreas som ikke hadde troen skylder meg derfor en hundrings. Det som derimot viste seg å være mye vanskeligere var å få ut kjøttet. Jeg har forsåvidt lært i ettertid at hvis man putter kokkosnøtten i kjøleskapet i to tre timer først, så vil kjøttet lettere gli ut av skallet. Det var dagens middagstips!

Nå er det fredag morgen her i Mountain View i SF, jeg har fri fra jobben for å skrive oppgave. Det skal jeg straks begynne med etter at jeg har tatt meg litt sjokomelk og sett ferdig Jason Borune Ultimatum som går på kanal 550-HBO east...

over og ut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar