tirsdag 7. juli 2009

Roadtrip til L.A dag 1 og 2 (torsdag og fredag)

På grunn av feiringen av nasjonaldagen den 4.juli hadde alle fri fra jobben på fredag, i tillegg til dette tok vi oss fri fra jobben på mandag, dette innebar at vi kunne begi oss ut på enda en roadtrip, denne gangen til L.A. Turen startet rett etter 4 timers forelesning på Berkeley på torsdag kveld. Vi satte gps-kursen rett mot L.A og kjørte til kl 03.00 om natten før vi tok en velfortjent hvil på et nokså øde og forlatt sted midt i ingenmannsland, motellet var bedre enn forventet selv om det var ganske slitent, men for 75 dollar for 3 personer kan man ikke forvente The Hillton heller. Ettersom en "Continental breakfest", som motellet vårt så fint reklamerte for, tydeligvis bare skal bestå av muffins og gårsdagens kaffe, ble det frokost på Dennys. Der vartet de opp med amerikanske pannekaker (som vi velger å kalle forvokste sveler), maple sirup og bacon og egg.. Hvis det var en helt vanlig amerikansk frokost, som jeg nesten klarte å spise opp, skjønner jeg at mange amerikanere er brei over ræva!

Vi kjørte så videre på Highway 101 helt til vi kom frem til L.A og Best Western hotells som det het der vi hadde booket oss inn for to netter. Et meget bra sted for en rimelig penge, og nesten i gå avstand til Santa Monica beach! Dvs vi gikk strekningen den første dagen, men fant ut at vi var blitt for amerikanisert og at 4-5 dollar delt på 4 var liksom helt greit å betale for å være lat og å bli tjukk...

Vi brukte litt tid på å se på Santa Monica beach og Pieren, før vi gikk videre til handlegaten hvor vi ble gåendes en god stund. Zara, Diesel, Armani, Rip curl, Nike, Adidas, Puma.. the list goes on and on... hva skal man velge...? det tok forsåvidt ikke så lang tid før vi fant ut at prisene var langt mer norske her enn i san francisco.. Så selv om vi brukte lang tid på handlegaten var heldigvis ikke forbruket så gale, jeg kjøpte meg bare en liten genser...

Men selv om vi ikke shoppet så mye forsvant pengene fortere enn jeg kunnen telle dem... Siden vi spiste et hvert måltid ute, og drakk "litt" på kvelden så blir det fort dyrt...Det er mulig shortsen min utviklet en form for universets sorte hull, der pengene bare ble sugd gjennom og ble borte for alltid. Jeg har enda ikke oversikt over totalforbruket, og det kan hende jeg ikke får heller, jeg vet ikke om jeg har lært å telle så langt enda... Det blir matpakke på jobben i to uker frem til Las Vegas turen for å si det sånn.

På kvelden var vi invitert til Vodka party hos en regissør som het Molly og som bodde på Venice beach. Det viste seg imidlertidig at det var bare vi som hadde med oss vodka.. skjønner fremdeles ikke helt hva som var greia der... Det var virkelig koselig og ble kjent med flere av regissørens venner som også var glad i en tår eller to. For eksempel ble vi kjent med vokalisten i bandet "We the living" som forsåvidt kan sjekkes ut her om man ikke har hørt om bandet. Etter et lite forspill gikk turen videre til bydelen som heter Venice. Det var "first friday of the month" noe som betyr at det var masse liv i gatene og alle utestedene hadde live musikk og at det var tjukt av folk alle plass. Vi hadde, som vi sir på sunnmøre, en knakandes bra kveld!


P.S Bilder kommer så fort jeg får de av fotografene, mitt kamera har dessverre tatt kvelden så jeg er helt avhengig av de andre paparazziene i gruppen..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar