søndag 12. juli 2009

kjedelig uke, genial konsert

Tiden flyr! Denne uken fløy forbi i ekspress fart. Arbeidsuken begynte på tirsdag (fordi vi fikk fri mandag) og det var først etter de to første timene på kontoret at jeg ble innhentet av helgens ville uteliv. Øyelokkene nektet å holde seg oppe, motivasjonen sprang ut døren og ingen av tastene på keyboardet lystret til mine ønsker. Blåmandag på en tirsdag er like ille som på en mandag. I tillegg til dette fikk jeg se at pensum til ukens Berkeley session besto av to caser og to kapitler i en bok, noe som tilsvarer ca 100 side til sammen. Kanskje ikke helt avskrekkende, men mer enn nok på en sommeruke.

Ellers så går det bra på jobben. Jeg jobber mye med bedriftens CRM (Customer Relationship Management) system. Her lager jeg rapporter og grafer slik at for eksempel det skal bli lettere å se hvor fort vi behandler kunders problemer og hvor ofte vi får nye kunder osv osv.. Neste uke skal jeg utforske hva hver avdeling hos GIPS gjør slik at jeg har litt bedre bakgrunnsinformasjon til når jeg skal skrive en oppgave om bedriften og min tid der.

Foreleserene som har timene med oss har enten jobbet i svære anerkjente bedrifter eller vært grunder og slått gjennom med sin egen ide. Hun som hadde torsdagens session påstod selv at hennes historie ikke var den typiske sillikon valley home run historien, men når du klarer å bygge en bedrift på en egen ide og selge den for 70-80 mill dollar synes jeg at det høres ut som en Home run... Gjesteforeleseren vi hadde på torsdag, Howard Shao hadde gjort det hakket bedre, han hadde bygd opp en bedrift som het Documentum. Denne solgte han for 1,7 milliard dollar til EMC!!!!! syke summer ute å går her... Hvertfall en veldig flink foreleser..

Fredagen var Wal Mart party dagen. Her måtte alle ha antekk kjøpt fra wal mart for under 10 dollar.. vi snakker bokser, sokker, bukse. alt... Min leilighet kjørte et superhero tema, jeg ble Iron Man.. har dessverre ingen bilder, men det kommer nok mer enn hva som er sunt på facebook de neste dagene...

På lørdag var det klart for en ny runde med Berkeley, denne gangen skulle vi presentere business planen våres, fremgangen med den og hva som skulle skje videre... etter 4 heller kjedelige timer var vi endelig ferdig! Da gikk turen videre til kveldens høydepunkt, nemlig konsert med Death Cab For Cutie på Berkeleys egen Greek Theatre!! En virkelig høydare av en konsert og selv om jeg ikke har hørt allverden på dette bandet, ble jeg virkelig imponert. Stemningen var veldig god og når 5-6 000 stemmer i en allsang på låten "I will follow you into the dark" kan det ikke bli så mye bedre... I tillegg til dette var kvelden unik fordi det faktisk regnet!! Min aller første ute konsert, og så skal det regne for første gang siden jeg kom til california for over en måned siden. Heldigvis varte regnet bare i ti minutter, og viste oss en av de klareste regnbuene jeg har sett på lenge.. Akkurat der skulle jeg betalt resten av stuielånet mitt for å ha Siri der med meg, men jeg måtte nøye meg med Per Kjetil, Mats og David, noe som ikke var så dumt det heller!

Søndagen har gått med på fotball i parken og bading i bassenget. Akkurat nå har gjengen i leiligheten sett premieren på Entoruage sesong 6. Det ser ut til at årets sesong kommer til å bli genial!

Nå skal det grilles.

over og ut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar