tirsdag 23. juni 2009

Roadtrip

Det hele begynte med at vi hadde fått nyss i at det skulle arrangeres en slags St.hans feiring av noe som heter Young Scandinavian Club (YSC) ved en innsjø som het Clear Lake. Dette innebærte at en av oss måtte melde oss inn i klubben for så å kunne ta med 4 venner inn på området. Vi var åtte gutter fra grunderskolen som bega oss ut på dette eventyret. Hva som ventet oss visste ingen, men vi var godt forberedt, og Wal-Mart hadde gode tilbud på campingstoler, soveposer, kjølebagger. Vi var også godt forberedt på at det kunne bli en fuktig kveld, med 78 øl og 24 flasker vann dro vi avgårde.

Turen dit innebar at vi kjørte gjennom Napa Valley, Californias Toscana, med vinranker i alle vinkler og over alle hauer. Det er ingen tvil om at det er mye penger å hente der i gården, husene ble større og større, helt til de gikk over til villaer, så til steinslott med navnene sine inngravert i svære marmor stener akompanjert med store fontener. Ganske nice, og stemningen i bilen økte for hvert kilometer. Napa Valley tok slutt og vi kjørte opp veier som minnet mer om trollstigen. Etter ca 3 timer var vi fremme og da vi gikk ut av bilen var det ingen tvil, musikken ljomet gjennom landskapet og festen var igang!

Etter en ellevill kveld med dansing, fussball, og drikking endte kvelden i Mats og Per-Kjetils to-mannstelt. Jeg, David, Fredrik og Mats hadde en koslig kveld i teltet og det var ikke trangt i det minste...

På søndag var det frokost og soling på bryggen.
De som ikke hadde gjort sine arbeidsoppgaver (som vi hadde fått av en av arrangørene) fikk tildelt disse ut over dagen. Jeg måtte rydde opp etter lunsjen, noe som var en grei oppgave. Mats fikk derimot tidenes dritt oppgave, han måtte skrubbe og vaske alle pannene som var brukt til middagen dagen før.. hehe de var ganske dirty for ikke å snakke om fastbrente. Hvis dere vil se en liten video av stemningen på bryggen da Mats endelig var ferdig med sin arbeidsoppgave, er det bare å klikke på videoen under. På bryggen bestemte vi oss for å ta en liten omvei fra den opprinnelige returruten. Vi bestemte oss for å kjøre til kysten og så kjøre kystruten tilbake til San Fran. Vi fikk også hyggelig besøk i bilen ettersom to svenske jenter hadde mistet skyssen sin hjem og fikk sitte på med oss. Vi kjørte i time etter time på jakt etter kysten og etter fire timer kunne vi endelig se det beryktede Stillehavet. Vi kjørte så på highway 101 ned igjen til San Fran, årets første roadtrip hadde kommet til veis ende.