onsdag 17. juni 2009

just another day in paradise

hallo!
Nå har dagene begynt å bli litt mer normale her i San Fran. Opp tidlig for å ta toget til jobb, jobbe heile dagen å så ta toget tilbake til Mountain View (heretter MV). Det høres kanskje ikke så spennende ut, men det fungerer ganske greit. Jeg får lest alt av pensum på toget slik at jeg kan nyte resten av dagen etter jobb til trening og sosialisering. Men vi må innrømme at jeg har brukt en time eller to på "lesesalen" her i MV siden det tross alt er mitt første møte med en proffesor fra UC Berkeley imorgen.

Meg på "lesesalen" i MV

Nå har jeg også fått satt meg litt inn i hva jeg skal jobbe med på GIPS, og det virker også ganske interessant.. Jeg får god opplæring i SalesForce, noe som er et program som er basert på cloud-computing (for de som skjønner seg på slikt...). All data lastes hvertfall opp på nett og så kan det lages grafikk på omtrent hva det skulle være.. De nærmeste ukene skal jeg lære å lage slik grafikk og utarbeide den dataen og alt som ligger bak, noe som er ganske kult. Innimellom kommer det jo noen godbiter også, idag måtte jeg være litt privatetterforsker for å finne ut litt snusk på en ansatt som vurderer å saksøke firmaet.. hehe mye rart her i usa...

Det er sykt stor forskjell på temperaturen mellom MV og San Fran. I dag vurderte jeg å bare gå i t-skjorte, men da jeg gikk av i sentrum var jeg glad for at jeg tok med jakke.. tåken downtown gir store utslag på temperaturen.

På lørdag skal vi på Midsummer party ved Clear Lake, ca 2 timer nord for San Fran. Dette arrangeres av en gruppe som heter Young scandinavians club...Det skal visst nok være en slags St. Hans feiring for alle fra skandinavia som er her. Det er visst nok grilling og bading og festing hele dagen og så er det soving under åpen himmel i følge kildene... Jeg er kanskje litt skeptisk til det siste der men vi får se hvordan det det går.

over og ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar