søndag 14. juni 2009

Da er første uke over her i San fran, en uke med mange inntrykk og (gode) opplevelser. På fredag hadde jeg fri fra jobben pga at han jeg skal jobbe med skulle på en forretningsreise, noe som gjorde at jeg kunne sove lenge og slappe av for første gang siden jeg ankom San fran. Andreas, min kjære romkamerat hadde også fri, så vi tok livet med ro og spiste en god frokost. Deretter bar det ut på tennisbanen (her er tre) for å nyte solen og for å avgjøre hvem som er rommets champion. Det viktigste er selvsagt ikke å vinne, men å delta.. -Noe som en som ikke vinner vil si.. men jeg vant og er rommets konge frem til neste match:D Vi har også startet en 3 måneders lang turnering hvor rommene i liligheten spiller mot hverandre i double. Av to kamper så langt har jeg og andreas vunnet begge! Vi må finne en bra premie og ikke minst straff for taperne. Mitt skulderparti har forresten skiftet farge fra blå-hvit til ultra rød (noe som ikke gjør vondt i det minste).

Senere dro vi inn til San fran for å spise middag og sjekke ut utelivet. Vi spiste på Chaya, langs Embarcarado med utsikt over baybridge. Her spiste vi sushi til forrett, noe som var mitt første møte med sushi... det var helt greit, men jeg er fremdeles ikke frelst.. det viste seg derimot å være en dyr opplevelse.. vi endte opp med å måtte betale ca 70 dollar hver for middagen, noe som var litt mer en hva vi opprinnelig hadde planlagt.


En liten pose foran Baybridge.

Etter middag dro vi for å se det norske bandet Datarock. Men det ble aldri noe av og vi endte opp med å gå på et utested i steden. Det utestedet var derimot så rart, med så mange rare folk at vi dro videre til et annet anbefalt utested. Uten å tenke meg om betalte jeg gladelig de 20 dollarene det kostet å komme inn på det neste stedet, selv om jeg bare hadde 15 min til gode før jeg måtte dra for å ta siste "caltrain" tilbake til Mountain View. Jeg hoppet så i en taxi å sa "kjør som "##¤¤%#"" jeg må rekke toget om fem min... Noe som fungerte bedre enn håpet og jeg rakk toget med ca 1 minutt til gode:D kjekk kar han der muhammed (taxi sjåføren...).
Resten av gutta hadde ikke samme planen og de dro videre til neste klubb og endte opp med å overnatte på sofaen til en norsk jente helt oppe i Berkeley området.. de kom tuslende inn døren i Mountain View i 17.30 tiden dagen derpå, lettere slitene...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar