fredag 28. august 2009

Siste uke i california

ja da har grunderskolen 2009 kommet til veis ende. Etter å ha vært i California i nesten tre måneder er jeg klar for å dra hjem, men kommer til å savne folkene og ikke minst, klimaet! I løpet av tiden min her har jeg sett regn èn gang!!! og det var når jeg var på en konsert under åpen himmel! Den siste uken har gått med på å gjøre alt jeg ikke har fått gjort mens jobb og skole har tatt opp tiden min. Fredag forrige uke var jeg på hvalsafari med jobben som en avslutning. Det var de kjedeligste seks timene jeg har hatt i San Francisco. Ikke så vi hval heller. Dagen kom seg betraktelig etter turen da jeg fikk vandre alene rundt i San Francisco å shoppe. Kortet gikk varmt hos Macys der de hadde høstsalg og sunnmøring som jeg er ble avslag på opp til 75 % en alt for stor fristelse..

Beginnelsen av uken gikk med på å skrive ferdig den siste oppgaven til Universitetet i Oslo, noe jeg ble ferdig med på tirsdag. Jeg "feiret" med å se den siste Harry Potter filmen i 3D (dvs starten er i 3D) på nærmeste IMAX kinoen, og jeg må si at jeg ble imponert. Av 3D altså, ikke av filmen. Filmen var for lang og hadde, etter min mening, vektlagt andre ting enn boken noe som ga et dårligere resultat. Men, 3D begynnelsen var drit fet, noe av det kuleste jeg har sett på lenge! Jeg håper alle filmer kommer på 3D i fremtiden.

Onsdag gikk med på å ligge på solsengen og til å handle koffert. Heldigvis har vi lov til å reise hjem med to kolli.. I dag, torsdag, har jeg endelig klart å bli ferdig med "Pillars of The Earth" av Ken Follett, etter uttalige timer på solsengen. Boken er noe av det bedre jeg har lest og kan anbefale den på det sterkeste. Etter soling var det klart for å ta toget inn til sentrum for å endelig få se baseball. Giants tok i mot ett eller annet lag fra Arizona, og fikk grisebank.. de tapte 0-11, men det var samme for oss.. det ble noen homerun, corndogs, og noen kast og slåing og greier, vi var fornøyde og tok siste tog hjem.

I morgen skal jeg på tur til en half moon bay, så til san francisco for å ta en siste farvell. Lørdag går med på soling og pakking, før jeg tar flyet tidlig på søndags morgen hjem til gode gamle Norge og studenttilværelsen.

Da gjenstår det bare å si takk for følget og ha en god høst!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar