onsdag 10. juni 2009

Grunderskolen i San Fran

Endelig, min første blogg er opprettet... nå kan alle se mine tanker, meninger og skrivefeil.. vakkert.. Jeg planlegger å skrive på bokmål, men jeg innser at det er en reell fare for at litt dialekt kommer til å snike seg inn når jeg minst venter det.. deal with it:D

Det har vært hektiske dager her på denne siden av dammen.. vi har blitt innlosjert i et slags leilighets kompleks, med maaaange leiligheter, svømmebasseng og kanskje det største boblebadet jeg har sett noen gang (plass til sikkert 30-40 stk). I løpet av dagene frem til i dag har vi gjort oss litt kjent rundt om i san fran og i tillegg til det har de aller fleste fått seg en bedrift å drive "ethongraphic research" i. Jeg havnet i Global IP Solutions noe som egentlig ikke var mitt første valg, men etter hvert så fant jeg ut at de var like gode som de fleste andre. Jeg får også anledningen til å jobbe alene, altså uten andre studenter fra norge i samme selskap, noe som jeg ser på som en positiv utfording. Sjekk de ut på http://www.gipscorp.com/ jeg vet ikke helt va jeg skal gjøre der enda, men det finner jeg ut i morgen for da har jeg min første dag på jobben... spennende..

I dag var første dag på Berkeley. Siden vi ikke har fått bil enda, måtte vi ta toget inn til san fran sentrum (det såkalte Caltrain) for så å bytte til det lokale toget (BART) som går fra sentrum og opp mot berkeley og Richmound. Dette er en reiserute som tar ca 2 timer, så jeg er glad for at dette var et engangstilfelle. Resten av sommeren skal kursene være i fem tiden etter jobb, noe som gjør at vi får en **&%¤# dag de dagene det er både jobb og skole. Jeg var overrasket over hvor stort campus Berkeley var.. sinnsykt.. uendelig mange bygninger, veier og ekkorn.. ja ekkorn.. nesten alle veiene rundt om på campus har trær og busker langs dem, slik at det popper opp ekkorn everywhere... også kult å se på "ekte" sorrority" hjem.. akkurat som du ser på film, skitne bord med masse røde og blå plastkopper og tomme ølbokser i vinduskarmen..

Ellers så er det en skikkelig fin gjeng som er samlet her. alle er gira på å kose seg, trene, grille og bare ha det så bra som mulig.

Vi var forresten innom et pizzeria som het Delfina som er kåret til USA 3. beste pizzeria i følge bladet GQ, noe jeg kan forstå siden pizzaen der var helt fortreffelig:D Vi var seks stykker som spsite der og vi bestilte likegodt seks forskjellige pizzaer for å sørge for at vi ikke gikk glipp av noe.. vi bestiller vel de seks vi ikke fikk smakt på neste gang:D

har ikke sjekket kontoen enda.. kanskje like greit..

over og ut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar